kedd, szeptember 29, 2009



Elkezdtem édesapám sírkövén dolgozni.

Eddig papíron vázlatoltam, ma végre elkészült egy kicsi modell is.


A terv emlékeztet a diplomamunkámra (poszt tervben) ami nem véletlen hiszen tulajdonképpen a téma is hasonló.

Mindenképpen a sziklából indultam ki mint alapformából. Szeretem azokat a sírkerteket ahol sok terméskő jelzi az emlékezés helyét.
A kereszt motívuma mint hasadék jelenik meg, utalva a halálra, Krisztus kereszthalálára a megtört sziklára (kenyérre), az elmúlásra, de mivel ez egy sír, maga a hasíték egyben utal a feltámadásra is. A hasadék lefut az alsó sziklatömbre is. Első ötletként a hasítékot csak a felületben, mázazással akartam jelölni. A mázat kékes-zöldre terveztem mely utal a vízre, az új életre a feltámadásra, de lehet, hogy az alsó sziklát is két elemre bontom és magában a hasítékban az ültetett növények fognak utalni az új életre. Formailag lehet egységesebb lenne ha az alsó kő csak egy tömb lenne????

Még kicsit képlékeny a dolog, de nagyjából ezen a vonalon indultam el.

Nincsenek megjegyzések: